Casemanager

Wij helpen u met het verminderen en inkorten van de verzuimperiode van uw werknemers.

Wanneer zet u een Casemanager in?

Het duurt vaak enige tijd voor uw medewerker terecht kan bij de bedrijfsarts. Die tijd is juist essentieel om actie te ondernemen. Iedere verzuimdag brengt immers kosten met zich mee.

Wat doet een casemanager precies? Casemanagers zijn de tussenpersonen die verzuimregistratie en begeleiding uitvoeren van zieke medewerkers. De casemanager staat als het ware tussen de bedrijfsarts en de werkgever in. Namens de werkgever begeleiden zij het re-integratieproces van de zieke. Kortom: de spin in het web. Met alle kennis van wet- en regelgeving, protocollen en lopende contracten zorgt de casemanager ervoor dat alle betrokken partijen doen wat ze moeten doen. Het doel van de casemanager is het verminderen en inkorten van de verzuimperiode van de werknemer.

De precieze werkzaamheden van een casemanager zijn als volgt samen te vatten

Aanspreekpunt

voor alle betrokken partijen, ondermeer werkgever, de arbodienst, het UWV en behandelaars.

Monitoren

van het verzuim onder meer door het onderhouden van contact met de medewerker.

Adviseren

met betrekking tot interventie voor snelle re-integratie.

Ondersteunen

bij het opstellen van het Plan van Aanpak en het opstellen van een re-integratiedossier.

Ondersteunen

bij de eerstejaars evaluatie

Ondersteunen

bij subsidieaanvragen

Verzorgen

van aanvragen WIA volgens de richtlijnen van het UWV

Hoe gaat het in zijn werk?

Aanvraag indienen

Match met één of meer professionals

Binnen 48 uur één of meer offertes

Start traject

Na afloop rapportage en enquete